Przejdź do treści

NAPRAWY MECHANICZNE

Naprawy Mechaniczne

W ramach obsługi mechanicznej oferujemy pełen zakres napraw i obsługi Twojego samochodu. Przeglądy okresowe, naprawy silników i skrzyń biegów, naprawy bieżące wszystkich układów i elementów Twojego auta. Również  powypadkowe naprawy układów chłodzenia i klimatyzacji, zawieszeń, układów przeniesienia napędu, układów hamulcowych, kierowniczych, oraz wydechowych.

Oferujemy również naprawy sterowników wszystkich urządzeń elektronicznych w Twoim samochodzie. Naprawiamy, programujemy lub adaptujemy zamiennie sterowniki uszkodzone, zalane itp.

Trudności z uruchomieniem silnika, i problemy z pozostałą częścią elektronicznych systemów auta to najczęściej uszkodzony sterownik odpowiedzialny za dany element.

Dokładamy wszelkich starań aby nasza doświadczona załoga pracowała w pocie czoła dla zadowolenia naszych klientów. Każda wizyta Twojego samochodu i naprawa w naszym serwisie jest ewidencjonowana elektronicznie, posiada pełną historię serwisową włącznie ze specyfikacją użytych materiałów i czynności serwisowych. Prowadzimy pełną historię napraw twojego auta.

Dla stałych klientów oferujemy KARTY VIP, które upoważniają do stałych rabatów lojalnościowych oraz regularnych akcji promocyjnych VIP, które staramy się dobrać do potrzeb naszych klientów.
Informacje dotyczące promocji są dostępne w zakładce „PROMOCJE” oraz w zakładce „VIP”

Ustawienie geometrii kół jest niezbędne zasadniczo w trzech przypadkach: gdy bez sprawdzania widzimy lub czujemy, że jest ustawiona nieprawidłowo, gdy widzimy długotrwałe efekty jazdy ze źle ustawioną geometrią oraz po przeprowadzeniu napraw zawieszenia.

GEOMETRIA OSI PRZEDNIEJ I TYLNEJ

Jak można zauważyć, że ustawienie geometrii kół jest nieprawidłowe? Jest tak np. wtedy, gdy jedziemy na wprost, auto nawet nie ściąga, ale widać, że kierownica nie stoi prosto, a jest obrócona o kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt stopni. To ewidentny objaw złego ustawienie geometrii za wyjątkiem tych sytuacji, gdy ktoś zdejmował kierownicę i krzywo ją założył (w wielu autach jest to jednak niemożliwe). Jeśli coś takiego stało się „samo”, jedziemy na ustawienie geometrii kół i kierownica wróci do właściwej pozycji. „Samo” oczywiście się to nie dzieje, trzeba w coś niefortunnie uderzyć – w krawężnik czy np. w wyrwę w asfalcie.

Poczuć można, że ustawienie geometrii zawieszenia jest nieprawidłowe, gdy samochód ściąga zawsze na jedną i tę samą stronę, a także wtedy, gdy trudno jest utrzymać kierunek jazdy na wprost, albo gdy np. samochód niechętnie skręca. W ogóle ustawienie geometrii zawieszenia bardzo wpływa na zachowanie auta, może ono być lepsze albo gorsze,.

Jeśli chodzi o długotrwałe efekty jazdy z przestawioną geometrią zawieszenia, to widać je głównie po oponach – czasem na dwóch, czasem na jednej, rzadziej na wszystkich czterech. Jest tak, gdy bieżnik jest starty nierównomiernie, z jednej strony (od zewnątrz albo od wewnątrz) bardziej. Tak zniszczone opony trzeba wyrzucić i wymienić na nowe, co najmniej dwie, ale najpierw należy zadbać o ustawienie geometrii kół.

Ustawienie geometrii kół niezbędne jest także po każdej naprawie zawieszenia, która zmienia lub mogła zmienić geometrię układu jezdnego. A zatem: zawsze po wymianie końcówek drążków i drążków kierowniczych, po wymianie wahaczy, nawet po wymianie końcówek wahaczy (często nie są takie same jak te, które się zużyły), także w przypadku wymiany wahaczy tylnego zawieszenia. Naszym zdaniem należy także zlecić ustawienie geometrii kół po wymianie sprężyn zawieszenia (zawsze po takim zabiegu samochód stoi niżej lub wyżej, co może mieć wpływ na inne elementy), ale już niekoniecznie po wymianie samych amortyzatorów, choć oczywiście nie zaszkodzi. Oczywistym jest, że ustawienie geometrii kół jest niezbędne po wymianie przekładni kierowniczej.

Diagnostyka Komputerowa

Aby auto było sprawne musi spełniać wszystkie warunki bezpieczeństwa. Ostatecznym potwierdzeniem tej sprawności, jak i jakości przeprowadzonej naprawy, jest diagnostyka.

Pracownicy Autimu dokonują sprawdzenia tych wymogów na specjalistycznych urządzeniach diagnostycznych, takich jak:

  • urządzenie do ustawiania geometrii zawieszenia firmy „John Bean
  • ultradźwiękowa aparatura pomiarowa płyty podłogowej i nadwozia GDS
  • diagnoskop do układów elektronicznych.

Urządzenia te dają gwarancję jakości naprawy i tego, że żaden samochód nie opuści Autimu dopóki nie jest w pełni sprawny.